دانلود مقاله يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن

دانلود مقاله يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن

0 1.9k
دانلود مقاله يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن

با دانلود مقاله در مورد يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد يخ زدگي و محافظت درختان مركبات در مقابل آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

وقتي در مورد مركبات صحبت مي كنيم زيبايي و نعمت در ذهن ما پديدار مي شود . زيبايي مركبات واضح و روشن است چون داراي درخشش ، برگ هاي دائما سبز، رايحه گل بهاري و ميوه هاي رنگين مبهوت كننده مي باشد . بخشش آن نيز قابل توصيف است . چون درخت هاي مركبات به طور خيره كننده اي بهره وري دارند . با همه توصيف ها نيز همانند تمامي محصولات باغباني ديگر نياز به مراقبت وتوجه بسيار دارند .

توجه به نيازها و مراقبت مركبات نسبت به بسياري از خطرات محيطي از قبيل آفات ، بيماري ها ، سرمازدگي و.. نياز به دانش و تجربه فراوان دارد .

در اين تحقيق بر ذكر يكي از مهمترين خطراتي كه هر ساله مركبات را تهديد مي كند و به آن صدمه وارد مي آورد مي پردازيم .

خطراتي كه در سال گذشته به مركبات كشور خسارات جبران ناپذيري وارد كرد چيزي جز سرما و يخبندان بي سابقه در كشور نبود كه به باغداران كشور بخصوص در نواحي شمالي خسارت وارد آورد .

دماهاي پايين زمستان در بعضي از مناطق مركبات خيز كشور به ميوه ، شاخه و برگ درختان صدمه وارد كرد . عدم محافظت درختان مركبات در مقابل سرما از سوي باغداران اين خسارت را تشديد كرد در حالي كه مهندسان كشاورزي و باغباني مي توانستند با اطلاع رساني و ترويج راهكارهاي محافظتي اين خسارت را مرتفع تر نمايند اما اين كار صورت نگرفت .

حال د راين تحقيق با مطالعه اي مختصر يخبندان و راههاي محافظت از آن مي پردازيم .

انواع يخبندان

صدمه ناشي از دماهاي زير نقطه انجماد يخ زدگي يا انجماد ناميده مي شود . گياهان بوسيله دماهاي بالاي يخبندان نيز صدمه مي بينند كه صدمات ناشي از دماهاي پايين سرمازدگي ناميده مي شود . در اين تحقيق به انجماد اشاره مي شود . دونوع يخ زدگي وجود دارد ، يخ زدگي تشعشعي و يخ زدگي پهن رفت .

در شب هاي سرد وقتي كه هوا صاف و خشك است به علت اين كه گرما از سطح زمين به اتمسفر منعكس ميشود و يا هدر مي رود يخ زدگي تشعشعي اتفاق مي افتد . خاك ساختمان ها ، گياهان و اجسام ديگر در سطح زمين از طريق جذب گرما در طول روز به عنوان مخزن گرما عمل مي كنند وقتي كه گرماي كافي اين ذخاير به دماهاي پايين تر در سطح يا زيردماهاي بحراني از دست رود گياهان صدمه مي بينند . معمولا در يخبندان هاي تشعشعي به ندرت هوا به مدت چند ساعت به زير صفر نزول مي كند ومعمولا تلاش براي حفاظت درختان از اين يخبندان با موفقيت همراه است . 


4,000 تومان